Reklama:

Udar mózgu (674)

Forum: Neurologia - forum dla rodziny i pacjenta

gość
25-04-2009, 16:42:00

Witam!
Jestem studentką ostatniego roku pielęgniarstwa. Piszę pracę magisterską na temat przygotowania rodziny osoby po udarze mózgu do sprawowania opieki.
Jeśli ktoś może mi pomóc poprzez wypełnienie ankiety, która jest skierowana do opiekunów osób po udarze mózgu,byłabym wdzięczna.

Mój adres e-mail: grzewka@o2.pl

Ewelina.
gość
25-04-2009, 20:38:00

Jestem gotów ale jak
gość
28-04-2009, 15:32:00

07-04-2009 o 22:04, gość :
Olinka mama byla w spiaczce czy byla przytomna bez kontaktu???

Mama nie była w śpiączce. Ale ma dysartrię, paraliż lewostronny i ataksję. Paraliż właściwie na dziś dzień ustąpił, prawie... Ale dziś dokucza mamie mocna ataksja... Ech... nie wiem, lekarze mówią, że tego (ataksji) nie da się rehabilitować...Pozdrawiam!
Początkująca
07-05-2009, 18:22:00

Mam 54 lata. Już rok mija od udaru niedokrwiennego. Wszystko jest już prawie w porządku. Uważam, że najbardziej w rehabilitacji ważna jest wola walki i pracy samego chorego. Gdy tylko odzyskałam jako taką zdolność spokojnego myślenia (drugi dzień) zaczęłam samodzielnie w łóżku ćwiczyć- choćby napinanie mięśni, prostowanie palców sparaliżowanej ręki zdrowszą ręką, prostowanie stopy(by nie utrwaliły się przykurcze). Na początku wystarcza tylko uparte próby ruchu,sprawdzanie czucia, później radość, że palec drgnął... i tak krok po kroczku. Jakbym oglądała się na fachową rehabilitację, to bym jeszcze nie była samodzielna.
Najgorzej jak są duże zmiany w psychice i depresja. Ale trzeba walczyć, dla siebie, dla swych bliskich.
Udar przeważnie nie boli, cierpią bardziej bliscy. Od zachorowanie wiele czytałam na temat i wiem jedno-mózg ma więcej możliwości regeneracji, niż sądzą lekarze. Serdecznie wszystkich pozdrawiam, życzę wytrwałości i pomyślnej rehabilitacji. Póki życia, póty nadziei.