Reklama:

śpiaczka (15627)

Forum: Neurologia - forum dla rodziny i pacjenta

gość
14-02-2011, 14:49:14

Gość 2010-05-24 08:53:17
Gość 2010-05-22 19:53:19 Mama spała 6 tygodni na respiratorze, później ze względu na zapalenie płuca jeszcze przez tydzień była na lekach sedujących i oddychaniu.
A 6 tygodni spania było cały czas na sedacji, bo bez niej nie mogła złapać spokojnego, głębokiego oddechu i wariowała na łóżku. Później stopniowo zmniejszano jej ilość leków i oddechów maszyny, aż doszli do dawki, przy której zaczęła otwierać oczy i reagować. Tak samo było z respiratorem, zeszli do 3 oddechów maszyny, a później odpięli ja zupełnie.
Co do usuwania tracheo, to skoro ją zrobili w szpitalu, to pewnie i usunąć potrafią, akurat na temat kompetencji lekarzy złego słowa powiedzieć nie mogę. Dziś rurkę miała zatkaną na 3h i nie przyduszała się, powiedziano nam, że stopniowo będą ten czas wydłużać - jeżeli dojdzie do 3 dni bez odsysania i z zamkniętym otworem, wtedy ją usunął.
Nie znam się, ale uważam podejście za rozsądne, już słyszałam o ludziach, którym wyjęto rurkę za wcześnie i po dwóch dniach się udusili...

Jeszcze raz ponawiam prośbę o namiary na ośrodki/oddziały rehabilitacyjne w Krakowie lub okolicach, które przyjmują ludzi z rurkami tracheostomijnymi i PEGiem! :)

Pozdrawiam

Aga

Witam
w Krakowie jest prywatna klinika Votum Reha Plus. Jest tam bardzo drogo ale przyjmuja z rurkami tracheo i pegiem. W ramach rehabilitacji sa tez konsultacje m.in. laryngologiczna i bardzo chetnie wyciagaja rurki.
W szpitalu Rydygiera jest tez rehabilitacja i chyba przyjmuja z rurkami niestety nie wiem na jakim poziomie swiadcza uslugi.
Kolo Krakowa jest jeszcze Modlniczka.
pozdrawiam
m.
gość
15-02-2011, 19:52:33

Witam