Reklama:

torbiel szyszynki -pomocy!!! (960)

Forum: Neurologia - forum dla rodziny i pacjenta

gość
23-06-2022, 06:01:24

Gość 2022-06-17 16:33:51
Gość 2022-06-17 13:58:34
Mojego 14-letniego syna z torbielą 14mm diagnozowałam u neurochirurga dziecięcego dr Łukasza Klasy (Kraków). Dodatkowo jesteśmy pod opieką neurologa z poradni neurologii dziecięcej. W naszym wypadku zalecenia to coroczna kontrola u neurochirurga, każdorazowo MRI z kontrastem. Torbiel syna jest ( mimo dużych rozmiarów) bezobjawowa.
A mogę zapytać czy neurochirurg mówił w jakim przypadku konieczna będzie operacja? Czy wspominał coś o jakimś ryzyku jak chodzi się z tą torbielą? Dopiero jestem przed wizytą u lekarza i bardzo się stresuje. Pozdrawiam
Przede wszystkim musieliśmy oznaczyć markery beta-HCG i AFP, żeby wykluczyć nowotwór szyszynki. To wynikało głownie z wielkości torbieli (14 x 13 x 8 mm) i z faktu, że torbiel syna jest dwukomorowa wiec trochę mniej standardowa niż zazwyczaj. Potem robiliśmy dwa dodatkowe MRI na przestrzeni pół roku (jedno bez kontrastu, drugie z kontrastem). Dopiero po otrzymaniu wszystkich wyników neurochirurg potwierdził, że to na pewno klasyczna torbiel szyszynki i zalecił normalne życie i normalną aktywność fizyczną (syn jest typem sportowca) . Musimy jedynie stawiać się na coroczne kontrole, żeby sprawdzać czy torbiel się nie powiększa i czy ewentualnie nie następują w niej jakieś zmiany w budowie.
Zaleceniem do operacji byłoby w naszym przypadku gdyby rosła i zaczęła powodować ucisk, dolegliwości bólowe i np. wodogłowie. Liczę na to, że u nas skończy się jedynie na kontrolowaniu, bo torbiel od wykrycia nie zmieniła swoich rozmiarów i jest całkowicie bezobjawowa.
Pozdrawiam :)
gość
27-06-2022, 07:05:23

Gość 2010-02-15 11:14:41
Powiedzcie mi jak to jest, że z każdym lekarzem z którym miałam do czynienia tj. neurolog i neurochirurg mówią że OD TORBIELI GŁOWA NIE BOLI! a każdego z nas boli i każdy twierdzi że to od tego???? Ja nie potrafię tego pojąć...