Reklama:

Padaczka a prawo jazdy (694)

Forum: Padaczka

Komentatorka
17-12-2014, 18:55:10

@d.arek - Mówiłam, że nie znam się na tym na ile zabierają prawo jazdy przy padaczce, wiem, że przy niektórych typach padaczki mozna prowadzić wóz. Wiem też, że zapis EEG między napadami często wychodzi prawidłowo. Jest to indywidualna choroba i nie da sie podciągnąć pod typową np grypę, czy astmę. Myślę jednak, ze każdy człowiek powinien poczuwać się do odpowiedzialności za ew. życie innych, chociaż - jak mówiłam to mogą być czarne scenariusze i nigdy nie wystąpić.
Początkujący
17-12-2014, 19:38:52

Szpital zawiadomił Starostwo, Starostwo wysłało do ciebie skierowanie na badania do Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy. Tam idziesz z określonym rozporządzeniem Ministra Zdrowia drukiem, który wypełnia twój neurolog. On o niczym nie decyduje. Pisze w nim kiedy i jakie były napady itp. (poczytaj forum od 2012r.) W WOMP przechodzisz badania, płacisz za nie. Oczywiście pomyślnie nie przechodzisz-i tak miałeś atak. WOMP wysyła do Starostwa swoją decyzję - Starostwo cofa uprawnienia do kierowania pojazdami.
Początkujący
17-12-2014, 19:46:29

Barbaro, duże zmęczenie, niewyspanie, senność, alkohol znakomicie przyczyniają się do powstania napadu. Staram się nie prowadzić samochodu w takich stanach. Kilka razy na wszelki wypadek zatrzymywałem się na poboczu i zasypiałem bądź odświeżałem się. Na szczęście mam bardzo długą aurę to wiem kiedy nadchodzi atak a i tak nie tracę przy tym świadomości. Wie o tym mój neurolog i mówi, ze mogę mieć prawo jazdy. No ale myśleć też trzeba.
gość
17-12-2014, 19:52:22

D.arek dziękuję,teraz przynajmniej wiem jaka jest kolejność,bo dla mnie to wszystko nowość. Jest jakiś termin między wystawieniem i dostarczeniem opini od mojego Neurologa do WOMP?
Początkujący
17-12-2014, 19:58:25

Trochę chęci w szukaniu :
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2013/133/1
np. tu też :