Reklama:

Wodoglowie normotensyjne tzw zespol hakima (50)

Forum: Neurologia - forum dla rodziny i pacjenta

gość
22-04-2022, 00:54:21

Ja idę 4 maja na zastawkę. Objawy: zapominalstwo, parcie na pęcherz i szybko musze znaleźć WC, bo inaczaj dam plame, lekkie zaburzenia równowagi, czasem gubienie myśli. Na rezonansie wyszły lekkie ubytki mózgu. Dalej pracuję jako wykładowca (69 lat). Z tego co czytam zaczynam obawiać się operacji.
gość
22-11-2022, 12:04:52

Gość 2021-06-08 14:36:49
Mam implantowaną zastawkę komorowo-otrzewnową od września 2020
moje objawy: od 3 lat pogarszał się chód były upadki szuranie jedną nogą zamrożenie chodu, częste parcia na oddanie moczu, ale bez otępienia. Po operacji było nieźle przez miesiąc teraz jest trochę gorzej (zastawka działa ponoć prawidłowo) ale mogę funkcjonować w miarę normalnie, jeżdże nawet samochodem ,ale przejście więcej niż 200 m to już problem. operację miałem we Wrocławiu w szpitalu ul. Weigla.. Jedyny problem to słabe nogi oraz bóle nóg ponoć od kręgosłupa. Wazny jest czas od objawów do implantacji zastawki. w moim przypadku trwało to 3 lata, . nie należy odpuszczać , ja zdałem się na diagnozę prywatną ścieżką co niestety kosztuje. Niestety wielu neurologów nie ma pojęcia o tej chorobie.
gość
22-11-2022, 12:05:39

Podaj proszę namar na lekarza. Ja mam stwierdzony zespół Hakima.
gość
11-01-2023, 17:21:26

Witam
Mam 50 lat i stwierdzony od 7 lat zespół Hakima , wtedy miałem wszczepioną zastawkę. Funkcjonuję normalnie pracuję i jeżdżę samochodem w sumie nie jest źle ale praktycznie od samego początku mam czasami lekkie bóle głowy i epizody z podniesionym ciśnieniem, wymiotami i bólem głowy. Z badań tomografem wynika, że występuje u mnie przedrenowanie. Czy jest jakiś sposób na to by to uregulować np. farmakologicznie ???
gość
08-07-2023, 09:18:13