Reklama:

przepuklina kręgosłupa (554)

Forum: Neurologia - forum dla rodziny i pacjenta

gość
22-02-2008, 19:11:00

Istotne jest czy jest to przepuklina czy wypuklina?

To schorzenie NIE ZAWSZE kończy się operacją. Jest zależne od rodzaju przepukliny, stopnia zmian neurologicznych i subiektywnego odczuwania dyskomfortu, ewentualnej dysfunkcji. Dobrą rehabilitacją i przy odpowiednim stylu życia można doprowadzić do pewnej poprawy stanu zdrowia.

jak przedstawisz dokładny opis wyniku rezonansu i własne odczucia, to postaram ci się ZASUGEROWAĆ moją opinię z zastrzeżeniem, że nie jestem lekarzem, tylko pacjentem z pewnym stażem, czyli medycznie ujmując laikiem
Początkująca
24-02-2008, 17:03:00

Stwierdzono u mnie przepuklinę na poziomie L5/S1 jest to przepuklina centralno-lewoboczną średnicy 7mm zawierająca zwapnienie,co powoduje ucisk worka oponowego,wymiary kanalu kregowego w normie.Jestem obecnie na fizykoterapii-laser,pole magnetyczne i krioterapię,ale skutki są marne.Nie mam zadnych dodatkowych leków.Neurolog mówi,że trzeba operować.Może ktoś z was móglby mi coś doradzić.Wspomnę,że byłam też u ortopedy który doradzał mi wstrzymać się od operacji.I komu tu wierzyć.Czekam na jakieś wiadomości.pozdrawiam
gość
24-02-2008, 18:05:00

Nie jest to takie jednoznaczne do interpretacji.
Ważne są także objawy i dolegliwości oraz poziom tolerancji bólu i dyskomfortu i to od nich zalezy decyzja o ewentualnej operacji.

Jeżeli nie ma niedowładu kończynowego lub ewidentnego ucisku na nerw, to lekarze nie spieszą się z operacją. Zresztą - co lekarz to opinia. Rehabilitanci odradzają. Moim zdaniem ważna jest opinia lekarza, który opryje takie przypadki, bo on zna to od środka. Wierz mi, jeżeli brak ewidentnych wskazań do operacji, to nawet chirurdzy się nie spieszą (neurochirurdzy , ortopedzi chirurdzy)

Dobrze jest zapoznać się z jak największą ilością opinii i rozważyć to sobie w spokoju.

poczytaj sobie dokładnie na stronach
http://www.forumneurologiczne.pl/forum/vt,0,102,44978