Wikien, to od początku. Jak coś pominę, to pytaj:
- Pracuję jako farmaceuta - praca na nogach, ze schylaniem, noszeniem skrzynek i przed komputerem.
Umowa na czas nieokreślony. Spółka kilka miesięcy temu ujednoliciła nazwę, więc mam nową umowę od tego samego pracodawcy - od 01.12.2011 ( powyżej 6 miesięcy)
- Na L4 jestem z przerwą dwa dni od 15/06/2012, jednak lekarz wpisał mi na nim kod A - czyli ciągłość.
- Firma zatrudnia mniej niż 20 osób, więc od niedawna płaci mi ZUS za każde zwolnienie jakie dostarczę. Firma wypłaciła mi tylko za 33 dni chorobowe.
Mniej niż 3 lata. Od 06/2011. Pozdrawiam
Niunqa, wiesz co? Na razie to Ty skup się na jak najdłuższym chorowaniu, bo w Twoim stanie do takiej pracy nie ma się co spieszyć. No więc tak:
Okres zasiłkowy 182 dni skończy się u Ciebie 15 grudnia 2012r. Gdzieś po pierwszej połowie października 2012 spytaj w kadrach jeżeli ta spółka ma własna obsługę, lub u księgowej (zależy kto im prowadzi rozliczenia wynagrodzeń), o druki do złożenia w ZUS-ie o przyznanie świadczenia rehabilitacyjnego:
Wniosku o świadczenie rehabilitacyjne na druku ZUS Np-7,
Zaświadczenia o stanie zdrowia wypełnionego przez lekarza leczącego na druku ZUS N-9,
Wywiadu zawodowego z miejsca pracy na druku ZUS N-10,
Zaświadczenia płatnika składek na druku ZUS Z-3.
Jeśli nie będą mieli tych druków, (tylko ze złej woli, bo mogą je wydrukować ze strony ZUS), wówczas będziesz je musiała je przynieść z ZUS-u.
Wniosek ZUS Np-7 wypełnia zarówno pracodawca, jak i pracownik. Pierwszą część tego wniosku wypełnia pracownik, natomiast drugą, zatytułowaną "Informacja o niezdolności do pracy", wypełnia płatnik składek, czyli pracodawca. Powinien on również sporządzić (wypełnić) zaświadczenie płatnika składek na druku ZUS Z-3 oraz wywiad zawodowy z miejsca pracy (druk ZUS N-10).