Dzień dobry !!
Z wielkim zainteresowaniem czytam od 2 miesięcy wasze forum. Mam naimie Ewka mam 24 lata, jestem studentką ostatniego roku resocjalizacji. Od 4,5 miesiąca opiekuję się również moją ciocią Grażynki. Ciocia 4,5 miesiąca temu po operacji ginekologicznej się nie wybudziła z narkozy. Mimo tego że ciocia była osobą aktywną, dbała o zdrowie, ćwiczyła oraz regularnie wykonywała badania lekarskie nie obudziła się z narkozy. Ciocia ma 54 lata, reaguje na mój głos, porusza kończynami, sama oddycha i reaguje na bodźce z otoczenia. Regularnie czytam wasze forum, wykonuję wiele rzeczy które tu polecacie, również stymuluję ja wg profesora Talara - ćwiczenia dostałam od rehabilitanta oraz staram nauczyć się ją połykać. Ciocia jest osobą samotną, moja mama to jej jedyna rodzina - siostra. Niestety moja mama jest poważnie chora na raka i to ja zajmuje się ciocia, dbam o jej sprawy itd. Zwracam się też do Państwa w imieniu cioci, ponieważ w dniu 15 lutego kończy się cioci umowa o pracę i nie zostanie ona przedłużona ze względu na jej stan, rozmawiałam z jej pracodawcą. Za kilka tygodni ciocię przeniosą do zolu, tam są potrzebne pieniądze by zapłacić za pobyt, ja pracuję i zarabiam 630 zł a ciocia ma nie wiele pieniędzy na koncie, na 2 miesiące by wystarczyło może. Jedna z pielęgniarek powiedziała mi że powinnam zostać opiekunem prawnym cioci oraz w jej imieniu złożyć o rentę rehabilitacyjna czy chorobową. Pisałam w tej sprawie już na innym forum ale mnie wyśmiano, nie wiem jak te sprawy załatwić by pomóc cioci i by miała jakieś środki na opiekę w tym ośrodku. Wiek że trzeba do sądu rodzinnego złożyć wniosek o zostanie opiekunem prawnym dla cioci, że trzeba pisać jakieś 6 miesięczne rozliczenia, a o rentę trzeba złożyć do ZUS. Tylko w tym problem jak to załatwić bym została tym opiekunem. Moja mama i ksiądz z parafii cioci napiszą mi takie oświadczenia mama ze chora i nie dała by rady bo to ciocia przeprowadziła się do nas by się nią opiekować, a ksiądz że zna mnie od ma