Reklama:

Łopatka skrzydlata (8)

Forum: Neurologia - forum dla rodziny i pacjenta

Początkujący
24-12-2009, 22:19:03

Kilka dni temu żonę bolał bark udala się do lekarza rodzinnego który stwierdził zapalenie nerwu.
Ból powoli ustępuje ale występuje ograniczona możliwość ruchów i objaw łopatki skrzydlatej (nie jestem lekarzem ale widać to ewidentnie).
Jako że są święta nie mamy możliwości udania się do konretnego lekarza (dopiero po świętach).

Chcę zapytać jak długo może trwać taka dolegliwośc nerwu, jak się to rehabiltuje. Jakich czynności nie powinna wykonywać aby nie pogorszyć sytuacji.
(największą trudność sprawia podnoszenie ręki do góry i do przodu na skos w kierunku drugiej ręki).
gość
06-04-2013, 16:26:40

Witam, odpowiedź mocno poniewczasie, ale może komuś się przyda. Piszę gdyż przechodziłem podobne uszkodzenie.
Uszkodzenie nerwu piersiowego długiego (powodujące efekt skrzydlatej / skrzydłowatej łopatki) w moim przypadku utrzymywało się przez półtora roku (do pełnej regeneracji nerwu, które stwierdziło badanie EMG; klinicznie objawy również ustąpiły, choć znacznie wcześniej). Lekarz ortopeda - przynajmniej z początku - zalecił mi zupełne nic-nie-robienie, a z czasem pozwalał na coraz większą aktywność (pływanie, bieganie, etc). Neurolog u którego byłem natomiast w ogóle nie rozpoznał uszkodzenia nerwu (sic!). Na rehabilitacji wykonywałem ćwiczenia wzmacniające bark.