Reklama:

Diagnoza wyników tomografii (5)

Forum: Neurologia - specjalista radzi, dla pacjenta

Początkujący
17-12-2009, 20:25:11

Witam i proszę o pomoc gdyż moja dziewczyna miała zrobioną tomografię komputerową i za żadne skarby nie chce isc z nimi do neurologa... nie jestem lekarzem ale wydaje mi sie ze jest się czym martwic otóż:

oznaki zaniku korowego w płatach czolowych
drobne zwapnienie wielk.0,3cm widoczne w jądrze soczewkowatym lewym
tkanka mozgowia o prawidlowej densyjności,bez zmian ogniskowych
układ komorowy symetryczny , nieposzerzony
struktury centralne nieprzemieszczone
zbiorniki podstawy o prawidłowej konfiguracji
struktury tylnej jamy zmian nie wykazuja

bardzo proszę o pomoc i udzielenie jakąkolwiek informacji głownie na dwie pierwsze pozycje.
Z góry dziekuje
Początkujący
18-12-2009, 15:07:03

Nie jestem lekarzem ,ale też mam zaniki korowe.Podobno nie jest to nic aż tak strasznego aczkolwiek z wiekiem może się to robić bardzo nieprzyjemne(problemy z pamięcią itp)Wiem że pomocne na zaniki korowe jest poddawanie się wysiłkowi intelektualnemu gdyż pobudza on korę mózgową do regeneracji.Powinna powtórzyć badanie za jakiś czas by zobaczyć jak przebiega choroba.Lekarz również mógłby zapisać jakieś lekarstwa.Dlatego uważam że powinna się udać do lekarza,ale zaznaczam że nie jestem żadnym lekarzem.
Początkująca
19-12-2009, 14:55:06

witam . Mam poważne problemy z bólami kręgosłupa które przechodzą od pośladków po łydkę , noce są okropne a podniesienie czegoś stanowi problem . Odebrałam wyniki tomografii komputerowej opis brzmi tak : na poziomie l3/l4 badaniem tk stwierdza się wypuklenie pierścienia włóknistego krążka centralnego ku tyłowi z impresją na worek opony twardej . Bardzo proszę o poradę co to znaczy .
Początkujący
19-12-2009, 15:37:34

Proponuję założyc własny wątek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gość
21-12-2009, 20:49:36